Incapacitatea implementării proiectelor serioase

Produs de Napobit SRL, la comanda USR – Organizația Județeană Cluj, Cod mandatar financiar: 21240009

Administrația locală condusă de Dorin Lojigan și-a demonstrat limitele în ceea ce privește gestionarea marilor proiecte din oraș. Un singur proiect serios a putut fi dus la final pănâ acum, anume reabilitatea Liceului Teoretic „Pavel Dan”. Proiectele noi contactate stagnează și putem preconiza întârzieri și la acestea.

Autobuzele electrice încă sunt la garaj, în Parcul central încă se pun betoane după ce toată vegetația a fost rasă, la grădinița nouă nu se lucrează, acolo fierul ruginește nestingherit și s-a turnat doar fundația, Colegiul Tehnic „Victor Ungureanu” nu este finalizat, chiar dacă contractul de finanțare este semnat încă din 2019, lucrările de la centrul social de zi sunt stopate, „Trei Lacuri” nu este finalizat, construcția este doar în roșu. De etajarea Grădiniței Pinocchio nici nu mai are rost să amintim, deoarece acolo nu se mai lucrează de ani buni, iar copiii au fost mutați dintr-o clădire în alta, cu spații mult prea mici pentru nevoile unei grădinițe și mâncare din catering. Toate aceste proiecte au ultimul termen de finalizate trecut, deși au avut loc mai multe amânări și reamânări.

Aceste întârzieri au generat costuri suplimentare pentru administrația locală, prețurile crescând odată cu nenumăratele reamânări, la fel și cheltuielile neeligibile pe care administrația trebuie să le suporte odată cu neimplementarea lor la timp.

Legislația privind achizițiile publice oferă primăriilor destul de multe instrumente prin care să se asigure că proiectele sunt implementate la timp, există grafice de execuție care pot fi urmărite îndeaproape, garanții de bună execuție pe care firmele care execută lucrările le pun la dispoziția primăriilor înainte de semnarea contractului și care pot fi folosite dacă firma nu își îndeplinește obligațiile contractuale, penalități de întârziere care le pot fi aplicate firmelor sau chiar rezilierea contractelor. Primarul nostru alege însă să dea vina pe constructori sau orice alți factori și o asumare a acestor eșecuri lipsește.

În cazul unor asemenea proiecte, noi, USR Câmpia Turzii, ne-am fi asigurat că administrația contractează doar cu firme serioase, fără certificate negative și cu experiență, am fi impus ca orice subcontractare a execuției lucrărilor să fie aprobată și de administrația locală pentru a evita situațiile în care firmele subcontractante sunt cele care nu își îndeplinesc obligațiile, am fi urmărit foarte atent graficul de execuție al lucrărilor pentru a evita orice întârzieri, am fi eliberat în termen scurt autorizațiile necesare, amr fi preluat cu celeritate lucrările parțiale pentru a putea fi făcute plățile către executanți, ar fi plătit facturile rapid și la termen pentru a nu se opri lucrările și am fi semnalat orice nereguli în cel mai scurt timp, cu impunerea unui termen de reparare a neregulilor și sancțiuni aplicate executantului. De asemenea, șantierele deschise și pe care nu se lucrează, dar care trebuie plătite către constructor trebuie să dispară. În cazul în care se impune rezilierea vreunui contract de achiziție publică, am fi executat garanția de bună-execuție și am fi reluat licitația pentru o nouă achiziție în cel mai scurt timp, tocmai pentru a evita eventualele scumpiri datorate de trecerea timpului.

E important să înțelegem că în asemenea situații, singura modalitate de a sancționa proasta administrare a orașului este prin vot. 9 iunie este momentul în care fiecare poate să-și transmită mesajul de nemulțumire alegând niște oameni noi și capabili.

Distribuie articolul

Leave a Comment