Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a avizat proiectele tehnice pentru loturile 1 şi 2 din autostrada Ogra-Câmpia Turzii, informează capital.ro. Următorii pași sunt obținerea avizelor tehnice și pentru cel de-al treilea lot și aprobarea în CTE-ul CNAIR.
„Oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere ne-au transmis documentaţia tehnică pentru cei 17,9 de de autostradă între Iernut şi Cheţani. Avem nevoie de un aviz pentru ape de la Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor. Autostrada traversează mai multe râuri, nu se poate începe construcţia podurilor şi viaductelor fără aceste avize de la Ministerul Mediului” , a declarat Cristian Becheru, reprezentantul constructorul lotului de autostradă Iernut – Cheţani, pentru realitatea.net.
Totodată, reprezentanții Astaldi SPA susțin că aliniamentul celor 17,9 km de autostradă a fost eliberat.
„S-a terminat descărcarea arheologică, prelungirea formalităţilor şi birocraţia au creat ceva probeleme. Din ianuarie încep lucrările de decopertare pe toţi cei aproximativ 18 km de autostradă. Chiar dacă este frig, se poate decoperta şi se poate lucra la fundaţiile podurilor, forăm la o adâncime de 25 m şi turnăm pilonii podurilor”.
Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale susține că nu se lucrează fără autorizaţie de construcţie pe loturile din autostrada Transilvania. Tronsonul Târgu Mureş-Ogra, lot 2 în lungime de 10,1 km este în execuţie, iar stadiul fizic în acest moment este de aproximativ 10%.