Practici SEO Eficiente Pentru Site-urile de E-commerce

Optimizarea SEO este esenţială pentru a creşte vânzările şi a obţine mai mult trafic pe un site de comerţ electronic. Indiferent dacă alegi să te ocupi singur de SEO sau vei apela la o agenţie specializată pe acest gen de servicii, este vital să înţelegi bazele optimizării pentru motoarele de căutare.

SEO pentru site-urile de e-commerce este un proces elaborat şi de durată prin care un magazin online se clasifică mai bine în rezultatele motoarelor de căutare. Astfel, cei care caută produsele pe care le vinzi, vor ajunge mai uşor la tine, tu vei câştiga trafic şi, totodată, mai multe vânzări. Poţi obţine trafic prin publicitate plătită, însă SEO costă mai puţin, este eficient pe termen lung şi are numeroase beneficii printre care şi creşterea autorităţii şi creare imaginii de brand.

În general, SEO pentru un magazin online implică optimizarea titlurilor, a descrierii produselor şi a categoriilor, a meta datelor, a structurii de linkuri interne, optimizarea meniurilor şi creare unei experienţe cât mai plăcută utilizatorilor. O agenţie cu experienţă în servicii SEO e-commerce se va ocupa atât de paginile de produse, cât şi de cele de categorii, home page, despre noi, pagina de contact, articole de blog şi creare de backlinkuri valoroase.

SEO pentru comerţul electronic – de ce este important

Majoritatea consumatorilor care au nevoie de un produs intră pe Google pentru a face o căutare şi se opresc la rezultatele de pe prima pagină. Ei au nevoie de soluţii, informaţii relevante, sfaturi utile, comparaţii între produse şi orice alte informaţii care îi pot ajuta să ia cea mai bună decizie.

Dacă site-ul tău nu apare în prima pagină a căutărilor, afacerea va pierde clienţi valoroşi, calificaţi şi interesaţi. Prin urmare, nu este de ajuns să ai un magazin online, dacă acesta nu este şi cunoscut şi clienţii nu ajung la tine, iar optimizarea SEO rezolvă această problemă şi te ajută să ajungi la publicul ţintă, fără a plăti pentru anunţuri.

Strategii SEO pentru un site e-commerce

Dacă pe site sunt numeroase produse, optimizarea SEO implica o muncă uriaşă şi necesită mult timp. Din fericire, cu strategii solide, procesul poate fi accelerat. Este esenţial să fie prioritizate paginile pe care vrei să obţii mai mult trafic şi care conţin produse emblematice pentru brandul tău.

Apoi, pentru fiecare pagină trebuie găsite cuvintele cheie primordiale şi secundare, adăugate meta date, denumiri şi atribute alternative relevante pentru imagini etc. Strategia SEO implică şi verificarea concurenţei pentru a identifica modalităţile necesare pentru a o depăşi şi se va continua cu optimizarea ratei de conversie.

Hai să vedem care sunt cele mai bune practici pe care ar trebui să le foloseşti în optimizarea SEO a unui magazin online.

Găsirea şi folosirea cuvintelor cheie potrivite

Cuvintele cheie sunt importante în continuare şi trebuie utilizate în mod inspirat şi moderat. Google asigură instrumente cu care poţi găsi atât cuvintele cheie principale, cât şi pe cele secundare. Odată ce le-ai găsit, va trebui să le foloseşti în titluri şi descrieri de produse, în meta descrieri, atribute alternative de imagine şi subtitluri. Înainte de a le utiliza, fă un studiu pentru a vedea cât de des sunt folosite, volumul şi intenţiile de căutare şi cât costă în publicitatea PPC.

Studiază site-urile concurenţilor

Dacă nu ai idee de unde ai putea începe optimizarea pe site-ul tău de e-commerce, cel mai bun loc sunt site-urile concurente. Firmele mari din acelaşi domeniu de activitate ca şi tine sigur au depus eforturi pentru optimizarea SEO, iar multe secrete le poţi afla chiar de la ei, analizându-le site-urile.

Concentrează-te pe cuvintele cheie pe care le folosesc pe home page şi pe paginile cu produse de top. Foloseşte extensia de browser Moz pentru a vedea etichetele de titluri şi descrierile folosite de concurenţi, dar şi instrumente precum SEMrush pentru a vedea pe ce cuvinte cheie se clasează ei mai bine atât în căutarea organică, cât şi în cea plătită.

Optimizează home page-ul

Home page-ul este prima pe care ar trebui să o optimizezi SEO. Chiar dacă nu este una dintre paginile de top ale site-ului, este importantă pentru a crea o impresie cât mai bună vizitatorilor şi a-i convinge să rămână în magazinul tău online. Eticheta de titlu ar trebui să includă numele companiei, dar şi expresia cheie principală vizată şi să nu depăşească 70 de caractere. Pentru că este cea pe care consumatorii o văd în rezultatele căutărilor, trebuie să fie cât mai atrăgătoare.

De asemenea, meta descrierea home page-ului trebuie să fie optimizată după cuvintele cheie şi să aibă în jur de 160 de caractere. Pentru că apare în rezultatele căutărilor sub eticheta de titlu, trebuie să fie cât mai relevantă pentru a convinge vizitatorii să îţi viziteze site-ul. Totodată, pentru a nu copleşi vizitatorii, pe această pagină ar trebui să eviţi să oferi prea multe informaţii. Aici ar trebui să prezinţi cât mai succint cele mai bune produse ale tale şi să fie cât mai clar ce oferi.

Simplifică arhitectura site-ului

Arhitectura unui site de e-commerce este esenţială pentru optimizarea căutării. Pentru că vei adăuga continuu produse şi categorii, acest site este în continuă schimbare şi vei avea nevoie de metode cât mai simple şi mai intuitive de navigare. Vrei ca vizitatorii să aibă o experienţă plăcută, să ajungă la categorii şi la produsele dorite din maximum trei clicuri. În plus, dacă structura este bună, boţii motoarelor de căutare urmăresc mai uşor conţinutul site-ului şi te vor clasa mai bine.

Distribuie articolul

Leave a Comment